Reis mee met Anne, Camiel, Jelle en Roos

Bali life

Onze reis begint pas echt als we op Schiphol zijn. We hebben nog een 'Hello Goodbye' moment met Ruben en Judith en bij het afscheid nemen roept Jelle 'Tot Kerstmis!'. De rij bij de douane is lang maar ach wie maakt ons wat met een reis van bijna 4 maanden in het vooruitzicht. In het vliegtuig worden we warm welkom geheten door Singaporese stewardessen in mooie, traditionele jurken. Naast mij zit een vriendelijke Limburger waar ik gedurende onze 12-uur durende reis naar Singapore regelmatig een praatje mee maak. Aan de andere kant van het gangpad zit Jelle die zich kostelijk vermaakt met een oneindigheid aan Chinees gesproken kinderfilmpjes en ander vertier. Ook Roos vermaakt zich prima want er wordt vaker dan haar maagje aan kan een Singapore Airlines Happy Meal voor haar neus gezet waar altijd wel een taartje of ander zoetigheid bij zit. En in het midden zit zeker niet de onbelangrijkste persoon van dit avontuur, Anne. Slapen doen we bijna niet maar we rusten wel een beetje uit. Op het vliegveld van Singapore racen Jelle en Roos voor ons uit en kijken hun ogen uit in de Skytrain die ons van Terminal 3 naar 2 brengt. Na bijna 3 uur vliegen komen we aan op Bali waar een goedlachse Balinees (Gede) ons naar Sanur brengt, 30 minuten rijden. Of 2 uur als het verkeer tegenzit lacht Gede. De afstanden zijn hier niet groot maar de wegen zijn overbevolkt met auto's en ontelbare brommertjes en scooters die zich door het verkeer wurmen. Ons huis is prachtig en met smaak ingericht. In de binnentuin staat een heerlijke hoekbank die uitkijkt op mooie planten en de gekko’s op de muur. We zijn allemaal best moe. Maar Jelle niet. Zijn energie wordt gedreven door zijn enthousiasme en hij rent vrolijk door de straten van Sanur. We eten op het strand ons eerste sateetje en maken er voor de rest een uitrustdagje van.
Vandaag hebben we bij onze buren fietsen gehuurd. De communicatie gaat ietwat moeizaam want heel goed Engels spreken ze niet. Maar het zijn heel hartelijke mensen en met elke uitademing komt er wel een gulle lach mee. Op een scooter die ter verhuur in de 'winkel' staat zit hun kleinzoon op een telefoon filmpjes te kijken zonder zich verder druk te maken over wat er om hem heen gebeurd. De vrouw des huizes staat met een bord eten voor zijn neus en stopt af en toe wat rijst in zijn mond. We fietsen heel relaxed door de straten van Sanur en stoppen ergens om te lunchen. Later op de dag parkeren we onze fiets op het strand waar we ons uren vermaken met zand, zee en een ijskoude Bintang. Aan dit (Bali) leven kunnen we wel wennen.

Simon en Christy

We Willen meer van dit soort verhalen! Heerlijk!

Geniet

josefien wim

Mooi verhaal Jullie lekker genieten.

Geert

Dat klinkt goed allemaal -en goed geschreven ook; die cursussen zijn goed besteed ;-). Heel veel plezier op jullie avontuur, ik ga het allemaal volgen!

Arjan

Hey toppers, maak er een onvergetelijk avontuur van. Ik lees graag mee, dus post maar veel verhalen. Groetjes

Jaap en Thea

Hebben jullie nu het Zwitserlevengevoel op Bali.Dat ziet er wel zo uit!Bedankt voor t uitgebreide leuke verhaal en ik zou zeggen:ga zo door!Wij kijken uit naar het vervolg.
Veel liefs van ons

Liam (voor Jelle)

Lieve Jelle,
Je bent ver op vakantie. Als je terugkomst heb ik een cadeautje voor je maar dat verklap ik nog niet. Als je weer terug bent op school, dan verklap ik het. En dan gaan we in het weekend samen spelen en logeren! ?? liefs van Liam

Kimberly

Wat een avontuur en wat een heerlijk verhaal nu al! Geniet er van met volle teugen en we blijven jullie volgen! Liefs xxx

Nicole

Goed geschreven, kan je 4 maanden je schrijfkunsten gebruiken! Ik geniet mee!!

Inge

Supertof zeg! Gelukkig zit het reizen in de familie en genieten Roos en Jelle ook van al dit moois:) Enjoy Bali! x Inge

Tamara

Er is nog geen post dus alles onder controle.
#stikjaloers Geniet ze!

Tamara

Superleuk om te lezen!! Heel veel plezier! Hou ons op de hoogte?☺️

Floris

Er zit een super koffietentje in Sanur.. en heel veel plezier op jullier trip!!

Jones

Kijk, goed geland zo te zien! Geniet ervan!

Amber

Fijn dat jullie goed zijn geland! Ga er van genieten!

Harrie en Joke

Wat zullen jullie genieten! Nog een heel fijne vakantie en een mooie reis, lieve groetjes van ons!

Ellen de Goeij

Wat geweldig dat jullie lekker weg zijn gegaan met de kinderen. En nog wel naar Indonesië/ Bali. Daar zijn we ook geweest omdat onze Hein daar gewoond heeft. Ik zou bijna zeggen: die al die lieve mensen daar de groeten van ons?
Via Thea heb ik wat foto's gezien. Keileuk!
Geniet ieder moment, zo wordt het niet meer. Warme groet, Ellen