Reis mee met Anne, Camiel, Jelle en Roos

Australië- on the road

In Sydney hebben we heel veel regen gehad. Niet af en toe een buitje voor het stof of een tropisch regenbuitje van 10 minuten maar zoveel regen dat we soms maar een winkelcentrum invluchten en Roos en Jelle zich vermaken in een speeltuintje en wij ons opwarmen met een kop koffie. Maar zaterdag trekt de regen gelukkig weg en maakt af en toe plaats voor de zon en we zien vele mooie plekken van de stad. Hoogtepunten; Darling Harbour- de oude haven die omgetoverd is tot een levendige uitgaanswijk met vele barretjes en restaurantjes en Bondi Beach- een prachtig strand in de stad met een licht Baywatch gehalte maar met zulk mooi zand en in een schilderachtige setting. Na Sydney het camper avontuur. Nadat we de camper aan de andere kant van Sydney hebben opgehaald, zijn we naar de eerste beste supermarkt gereden om drinken en eten in te slaan voor een aantal dagen want onze eerste bestemming ligt ietwat afgelegen. We rijden 300 km naar het noorden en onderweg moeten de ruitenwissers hard werken om alle regen weg te vegen. Als we de highway verlaten rijden we over smalle en bochtige wegen door het Myall Lakes national park. De weg is nog goed maar dat verandert de laatste kilometers. Onze camper moet zich manoeuvreren over een zandachtige weg met vele, grote kuilen. Aan het gerammel van de kopjes en bestek achterin de camper horen we soms hoe slecht de weg is maar uiteindelijk bereiken we onze camping. We mogen onze camper vrij neerzetten, klappen onze stoeltjes uit en drinken een koud biertje in de zon die inmiddels aan de horizon staat. De camping ligt in een bosrijke omgeving aan de voet van een reusachtige duin. En als we later deze duin trotseren en het pad volgen naar misschien wel het mooiste strand wat ik ooit gezien heb, weten we waarvoor we deze pittige tocht hierna toe gemaakt hebben. ‘S avonds tellen we alle sterren aan een heldere hemel maar dit lijkt onbegonnen werk. Er zijn hier geen winkels of restaurantjes in de buurt maar ‘s ochtends halen we koffie bij Tim, die een kleine koffie en lunch car heeft aan de rand van de camping. En behalve de heerlijke koffie, is het ook een werkelijk vermaak om met Tim een praatje te maken; how are u today? ‘Thanks mate! Legend. Sun is shining, no clouds, no bombs...”. We trekken woensdag weer verder en komen na 6 uur rijden aan in Port Macquarie. De reis duurt iets langer dan gepland omdat we dachten dat het leuk zou zijn om een stukje binnendoor te rijden zodat we nog wat meer van de omgeving zouden zien. De route is prachtig maar we rijden een aantal uur over bochtige en soms zeer slechte (grote gaten)wegen en komen maar heel af en toe weer even in de bewoonde wereld. Je moet rekening houden dat je hier soms een hele tijd niks tegenkomt (geen benzinepomp, lunch of eetcafé of wc). Of dat weg in een keer afgesloten blijkt te zijn en je weer een heel stuk terug moet rijden.
Als we aankomen in Port Macquarie regent het weer flink. We nemen heel stoer toch een duik in het zwembad en bakken burgers op de (overdekte) BBQ. Omdat het weer ongekend slecht is en blijft besluiten we maar flink wat kilometers te slurpen en zijn we in drie dagen (met tussenstops in Yamba en Noosa) naar de zon gereden. We zijn gisteren aangekomen in Agnes Water. Het was de reis meer dan waard want behalve dat de omgeving prachtig is, schijnt de zon voluit. Onze camper staat op steenworp afstand van zee dus we blijven hier in ieder geval nog 3 dagen voordat we weer afzakken naar het zuiden.

Jaap en Thea

Weer een geweld ig leuk en spannend verhaal!Zo maken jullie van alles mee en kun je alle creativiteit volop inzetten.En wat fijn dat de zon weer schijnt,ziet de wereld er toch anders uit!Een hele fijne tijd nog samen in het land van de Aussies.
Alle liefs van ons voor jullie viertjes :globetrotters!!!

Ruben

Reis in gedachten met jullie mee lieve mensen!

Ruben

Christy

Heeeeerlijk!

Tamara

Wat maken jullie veel mee zeg!! Echt super????

Jones

Veel plezier, en hopelijk geen regen meer ;-)

Roel

Ik lees met plezier alle verhalen, klinkt allemaal heerlijk (behalve die regen dan). Vooral het Bali-gedeelte sprak me aan. Ubud, Lovina, Canggu; allemaal plaatsen waar ik ook geweest ben. Wil zeker nog eens terug.

Stephanie

Wat een super leuk en spannend verhaal weer!
Geniet van jullie verdere reis!! Ik blijf jullie volgen :-)

Aranka

Balen van die regen, maar blijft een gaaf avontuur! Ik herleef onze eigen reis weer, dus lees vrolijk mee :-)

Nicole

Wat maken jullie samen een mooi avontuur mee!!