Reis mee met Anne, Camiel, Jelle en Roos

Ciudad de Mexico en Taxco

Hola todo,

Ciudad de Mexcio; de stad van 20 miljoen (mensen).Donderdagvroeg inde morgen zijn wehier aangekomen.Veel verkeer, veel geluiden, veel mensen. De drukteconcentreert zich welop bepaalde plekken. Want rustige pleinen en parken zijn ook te vinden. Vooralals je met demetro gaat merk je hoeveel mensen de stad met elkaar moeten delen. Vrouwen en mannenworden in de metro gescheiden(met name in spits wordt hier op toegezien). De metro zit dan ook altijd stampensvol (als haring in een ton) en wat nou vol is vol.Je moet er snel bij zijn want de deuren vande metro sluiten snel.Bij ons eerste metroritje was ik dan ook te laat! Maar desondanks dringen de verkopers en muzikanten zich naar binnen. En soms word je zomaar getrakteerd op een live-optreden van een vette salsaband temidden van een metrostation. We hebben dan ook genoten van Mexico-stad. Afgelopen zaterdag zijn we op eigen gelegenheid naar Teotihuacan(Mexico´s grootste stad uit de oudheid) gegaan. En hoewel het wat moeite kost (een aantal keer met de metro overstappen, en een busrit van een uur) was de reisnet zo leuk als de bestemming. In de bus stouwt een man zich tussen de busstoelen enspeelt en zingt gepassioneerd een aantal nummers.Ja, dit is Mexico. Gisteren zijn we van Mexico-stad naar Taxco afgereisd. EenLuis bracht ons naar het busstation. Terwijl deSalsa muziek door zijn speakers schetteren, lachen we heel wat af met deze energieke en vrolijkeMexicaan.Als ik hembij het busstation een ferme handdruk wil geven, breekt mijn zonnebril in tweeen. Luis twijfel geen moment. Hij haast zich naar zijn auto, en ik krijg van hem een nieuwe zonnebril. Ik weiger in eerste instantie maar Luis staat erop dat ik hem aanneem.Ja, dit is Mexico.

Saludos, Camiel

Gisteren aangekomen in Taxco. We hadden van te voren een hostel uitgezocht: op het kaartje leek het onmogelijk om het hostel niet te kunnen vinden maar dat bleek in de praktijk toch niet helemaal zo te zijn omdat 1) de straatjes stijl omhoog liepen en wij een backpack met spullen voor 6 maanden bij ons hadden en 2) 'el mercado' geen duidelijke afgegrensde markt is, maar meer een wirwar van straatjes zonder duidelijk begin en eind waarin wij dus nogal verdwaald raakten...Uiteindelijk hebben we het hostel dan ook niet gevonden maar kwamen we na wat zoek-werk wel bij een ander erg leuk hostel waar we nu onze intrek hebben genomen.

Taxco is een stadje 160 km ten zuiden van Mexico-city en is het soort stadje waar ieder land ereen van heeft of er in ieder geval een van zou moeten hebben: kleine smalle straatjes met klinkers, mooie witte huisjes en enorm veel cafe's met allemaal een dakterras of balkon vol met palmboomachtige planten of planten met enorme bloemen. In Mexico is Taxco bekend om zijn vele zilver-winkels. Verder is het stadje extra schattig doordat meer dan de helft van alle auto's hier een volkswagen kever is (vooral ook dankzij de witte taxi-uitvoeringen). Ons doel hier is om rond te dwalen door de straatjes en steegjes en alle balkoncafeetjes uit te proberen. Daarna is het plan om onze reis voort te zetten via Cuernavaca en Puebla naar het zuiden, maar dat kan natuurlijk nog gewijzigd worden.

Hasta luego Anne

Stefan

Klinkt heerlijk!! Gaan jullie nog Spaanse les volgen?

GENIET

Christy

He reizigers,

Klinkt fantastisch, waan me nu ook in zo'n heerlijk dorpje met heerlijke bloemen en fantastische straatjes!!
Geniet lekker!!
Dikke kus

Wim en Josefien

Wat een leuk verhaal. En hele mooie foto's.
Geniet ervan.

Groetjes uit Lattrop

Willem en Josée

Yep dit is Mexico, geweldig hè, we zijn echt jaloers, en dit is nog maar het begin van jullie avonturen, we blijven mee genieten
ajo Josée

Arjan N

Klinkt als typisch Mexico... onwijs veel plezier!!! groetjes arjan en tineke