Reis mee met Anne, Camiel, Jelle en Roos

New Zealand- deel 1

Auckland is onze eerste kennismaking met Nieuw Zeeland. We verblijven 2 dagen bij Dan en Christine waar we naast een leuke benedenwoning ook een prachtige tuin tot onze beschikking hebben. Dan staat in zijn imkerpak in de tuin als wij met onze bagage aan komen lopen (of hij is nog snel even de asbest aan het verwijderen) maar hij komt ons al snel een hand schudden. In Auckland halen we ook onze camper op. Onze camper is groot. Het voordeel is dat ik hierna zo op kan voor een vrachtwagenrijbewijs. De ruimte is ook wel heel fijn want alhoewel het overdag warm kan zijn, koelt het ‘s avonds flink af. Ons eerste rit gaat langs een prachtige kustlijn, naar Leigh, 100 km ten Noorden van Auckland waar we op een kleine camping staan met uitzicht op zee en een gezellige take-away op 50 meter afstand. We maken de volgende dag een wandeling door de mooie omgeving en zetten onze reis dan voort richting Paihia. Hier staan we met onze camper vlakbij een waterval en maken we een boottocht door de Bay of Islands, zo’n 144 eilanden liggen in deze baai verspreid aan de rand van de grote oceaan. In Rotorua vieren we de 3e verjaardag van Roos met chocoladetaart en een bezoek aan een indoorspeeltuin, op verzoek van de dame in kwestie. Rotorua ligt in gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. In gewoon Nederlands betekent dit dat er veel spuitende geisers en stomende warmwaterbronnen zijn en dat het er stinkt naar rotte eieren. Naast het bekijken van deze wonderbaarlijke fenomenen, relaxen we in de hotpool van de camping en graven we ook zelf een hotpool op het strandje aan het meer. We rijden door naar Taupo. We komen op een regenachtige dag aan en krijgen tussen de druppels door een indruk van het dorp en de omgeving. Maar de volgende dag is het prachtig weer en ziet de wereld er heel anders uit. We huren mountainbikes en fietsen een aantal uur langs Lake Taupo met uitzicht op de met sneeuwbetopte vulkaan Tongariro. Wellington is onze laatste stop op het Noordereiland met een prachtig museum waar ook Jelle en Roos genieten van een kinderexpositie over monsters en een namaak dinosaurusopgraving. Vanuit Wellington rijden we onze camper op de ferry om vervolgens in 4 uur naar het Zuidereiland te varen. En vooral het laatste deel van de boottocht is adembenemend mooi en heeft spectaculaire uitzichten op Marlborough sound. We overnachten in Picton, een klein maar sfeervol dorp aan het begin van het Zuidereiland. De volgende dag rijden we naar Kaikoura. Dit is ongeveer 3 uur rijden maar omdat in dit gebied de wegen zijn aangetast door de aardbeving van een aantal jaar geleden zijn er veel wegwerkzaamheden, waar we altijd vriendelijk wordt gezwaaid door de verkeersregelaars. De omgeving is opnieuw prachtig. Stel je voor dat je langs een schitterende kust rijdt met helder, turquoise water en in je achteruitkijkspiegel zie je dan een berglandschap met bergen die bedekt zijn met hagelwitte sneeuw. Dat. En dan nog mooier. In Kaikoura maken we een boottocht en zien we een walvis en vele dolfijnen. We rijden door naar Christchurch waar we heel veel regen hebben maar we vermaken ons een aantal uur prima in de splinternieuwe bibliotheek met uitzicht op de door de aardbevingen van 2010 en 2011 geteisterde kathedraal waar (vooral voor kinderen) van alles te beleven is en rijden na 2 dagen verder naar Oamaru waar we op dit moment zijn.

josefien en wim

Wat maken jullie veel mee Roos nog gefeliciteerd met je verjaardag.Heel veel plezierook leuke foto s

Tamara

Gaaf daar he!!!! Zou dr graag ook nog een keer naartoe gaan??

En nog gefeliciteerd met jullie grote, kleine meid??????????

Nicole

Hey Camiel,
Als je terug bent neem dan even contact met me op, kan je via de Melis Driving Academy je C rijbewijs halen en wordt je vrachtwagen chauffeur ?
Gefeliciteerd met Roos en nog een fijne tijd toegewenst!!

Jaap en Thea

We smullen weer van jullie verhalen en belevenissen en ook van de leuke en hele mooie foto's van de prachtige en soms spectaculaire landschappen!

En Camiel.... over n nieuwe job na jullie wereldreis hoef jij je geen zorgen te maken,
je hebt dan voldoende capaciteiten en vaardigheden om iets leuks te vinden,toch?!!!

Elly

behalve goed georganiseerde reizigers zijn jullie ook behept met de 'gave van het woord'. heerlijk als je alle spectaculaire, fantastische gebeurtenissen goed kunnen beschrijven, zodat het voor ons (bijna) lijkt er zelf bij te zijn.

Ik

Uitbundig aan het genieten!

Jones

Klinkt weer goed!

Ruben

Ik mis jullie en de tijd vliegt voorbij... Wat een onvoorstelbare foto's... hoe bijzonder moet de werkelijkheid dan daar zijn! De foto met de walvis is mijn favoriet voor nu :-) Want hoe vaak maak je dat mee? Een walvis jonge! Doe nog wel ff allemaal een mooie tribe-tattoo voordat je in het vliegtuig instapt ;-). Enne, kunnen jullie een keer een videootje van julliezelf daar ter plaatse doen? Lijkt me zo leuk. Have great adventures!

Theo en Elise

Wat een mooie belevenis, zo zie je nog wat van de wereld, de foto's spreken voor zich. Wensen jullie nog heel veel plezier de komende weken.
En nog gefeliciteerd met de verjaardag van Roos. Groetjes

Roos, Jelle, Camiel en Anne

Bedankt allemaal voor de felicitaties en de leuke reacties!

Geert

Ik kon helaas niet op Roos' feestje komen, want reistijd. Maar alsnog verlaat gefeliciteerd.
En nu bedenk ik dat ik de geur van rotte eieren wel denk te kunnen herkennen, terwijl ik nooit aan m'n leven daadwerkelijk rotte eieren heb geroken. Misschien ruiken rotte eieren stiekem wel naar een dennenbos.
Veel plezier op het vervolg van jullie mooie avontuur!